reklama

Zázračná hruška

Dozrievajú hrušky. Žltučké, voňavé, sladučké, akoby v nich boli zatvorené malé slniečka. Pri dome, kde som prežila detstvo sme tiež mali jednu takú hrušku. Bol to majestátny strom v tvare písmena Y. Keď som bola celkom malá, staral sa o mňa dedko, môj najdrahší deduško Ferko, ktorý mi absolútne všetko dovolil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

K jeho výchovným metódam mala hlavne moja mama mnohé vyhrady, no v tom čase nemala iné východisko, len ma nechať s ním. Hovorí sa, že čo vychovávatelia zasejú do duše človiečika do troch rokov, to tam potom celý život klíči a rastie, dozrieva a prináša ovocie

Môj deduško bol invalid. Prvá svetová vojna mu zanechala obrovskú jazvu na pravom boku. Veril, že sa len zázrakom zachránil a často mi o tom rozprával. Okrem toho poznal neuveriteľné množstvo rozprávok. Hltala som každé jeho slovo a často som fantazírovala s ním.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Našou veľmi obľúbenou činnosťou bolo pozerať sa na hviezdy. Donekonečna som ho otravovala s otázkou čo je za hviezdami. Zaobstaral aj ďalekohľad, ale stále to naše sledovanie nemalo správny šmrnc. Preto jedného dňa, práve keď hrušky už dozrievali vymyslel, že na ten krásny strom umiestni lavičku. Netrvalo dlho a pozorovateľňa bola hotová.

Len čo sa trošku zmrklo , opreli sme o hrušku rebrík a vyliezli sme do voňavej koruny stromu. Ja som mala asi päť rokov a bola som veľmi neposedné dieťa, no napriek tomu som tam sedela, kým sme obaja nezadriemali. Našťastie pod nami musela byť kôpka niečoho mäkkého, lebo keď som z pozorovateľne zletela, nič sa mi nestalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deduško bol z toho preľaknutý a smutný, no mame som neprezradila čo sa prihodilo, kým bol na svete. Až po jeho smrti som postupne vyrozprávala všetko, čo sme spolu povyvádzali. Škoda len, že sa do večnosti pobral tak rýchlo.

Lavička aj hruška boli pre mňa dlho zázračné. Tam som často mlčky pozorovala hviezdy a spomínala na dedka. Verila som, že vždy keď tam vyleziem, je pri mne aj on, môj zlatý dedko Ferko a s ním aj jeho nezabudnuteľné pribehy,ktoré ma navždy poznačili.

Gabriela Oremová

Gabriela Oremová

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som presvedčená ,že ak človek do svojho zámeru vloží silu svojej duše a teplo svojho srdca, celé nebo sa spojí, aby mu pomohlo! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu